Sunday, July 31, 2011

Ramadhan menjelang lagi ^_^

Assalamualaikum...
Moga anda smua berada dlm keadaan hebat sekali! dh lama tak praktik kn ayat ini... salah satu drpd ayat motivasi diri dri Dr.HM Tuah Iskandar.. 
dulu saya pernah cbe utk mengikuti motivasi beliau, dgn membeli buku2 motivasi beliau, tak byk satu/dua je..hehe. dan juga karya novel beliau... bagus cara penerangan dan motivasinyer lebih kpd bentuk cerita dan situasi yg kdg2 pernah terjdi dlm kehidupn seharian kte... 
beliau adalah pakar motivasi pertama yg saya beli bukunya.. Ia juga atas pengaruh seorang kakak yg pernah saya kagumi dulu... kata2 kakak itu penuh bersemangat dan motivasi yg diberikan amat berkesan di hati saya.. Dia byk membaca karya2 Dr.HM Tuah.. jd dri situ lah saya pn mula menanam secebis minat utk membaca karya2 Dr.Tuah.. Dr.Tuah mmg sgt hebat! kedtgan beliau di UiTM Johor dulu amat saya bangga! 

Eh.... melencong dri tajuk utama pulak kter ye! ish3x...=)
Ramadhan kian menjelang, anak bulan akan dilihat pd esok hari.. 
Salam Ramadhan buat seluruh umat Islam di Malaysia malahan di seluruh negara di dunia...hehe.

Kdg2 bila idea nk menulis disini dtg, masa tu tak online... tapi bila dh online pula, abes sumenyer hilang.. langsung tak tahu nk cakap apa...=)
Dulu, ingatan saya kuat! apa saja yg cerita, ceramah, atau apa2 situasi saya akan ingat! cthnya dulu masa di sekolah menengah, ada kem atau program motivasi 3 hari 2 malam tidur di sana, mcm2 ceramah,nasihat, cerita saya akan cerita dri mula smpai sekolah hingga abes kem pada mak saya.. hebat kalu bab bercerita nih!hehe..Skrg, masih bleh ingat... cuma tidaklah sehebat di bangku sekolah dulu... hmmmm, nape ye?? mungkin makin berusia kot... Tuhan tarik nikmatNya sedikit demi sedikit...=(
tak pn faktor pemakanan juga boleh jdi penyebabnya..btol tak?hmmm..ye kot..

bercerita soal pemakanan... i have bad news!!!!!
My weight had increased!!! Oh man!!!!! i hate, i hate...hhuhu =(
bkn senang nk turunkn berat badan beb!
tu la, takde mesin exercise kat umah...susah btol!!hahaha...(mcm lah kaya sgt!)
takpe lah, kita kena jaga pemakanan dri skrg okey! dh nk puasa ni jgn lupa diri asyik melayan tekak je okey! baikkkkkk.....gud girl...(clap2)

*kwn2,ini lah tulisan saya sbelum kne blackout! yeayyy, ada dlm draf rupenyer... huh, selamat....hehe*

rasanya setakat ini saja,
to be continue.......=)

...Wassalam...



No comments:

Post a Comment